VANLIGA FRÅGOR & SVAR

VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Vad är stomavgift?

Nordic Motor Center säljer utbytesenheter, vilket innebär att vid köp av en vara från vårt sortiment tar vi din gamla vara (stomme) i retur. Som en garanti för att få tillbaka den gamla stommen tar Nordic Motor Center ut en stomavgift utöver varans pris. När Nordic Motor Center erhållit den gamla stommen i retur krediteras och återbetalas hela stomavgiften med undantag av följande:

1. Vid synliga skador på stommen återbetalas enbart halva stomavgiften.

2. Vid underlåtenhet att returnera transportram eller emballaget som varan erhölls i återbetalas enbart halva stomavgiften.

3. Vid retur av stomme som inte motsvarar den levererade återbetalas enbart halva stomavgiften.

4. Om utrustningen på den returnerade stommen inte motsvarar utrustningen på den erhållna varan återbetalas enbart halva stomavgiften.

5. Vid underlåtenhet att tappa av kylvätska/motorolja på varan som leder till läckage under transporten och rengöring av transportfordonet så återbetalas enbart halva stomavgiften.

6. Stommen ska returneras till Nordic Motor Center inom 30 dagar från fakturadatum. I annat fall anses hela stomavgiften förbrukad. 

 

Hur returnerar jag stommen?

Retur av stomme inom Sverige:

Returfrakten av den gamla stommen ingår i debiterat fraktpris. Alla returfrakter inom Sverige ska ske med DHL och med de bifogade fraktdokumenten på varan från Nordic Motor Center. Returfrakter utförda på annat vis ersätts inte. Returfraktdokument för returfrakten av den gamla stommen finns även att hämta inne på Min sida. Logga in på ditt konto och gå in under den aktuella ordern och skriv ut returfraktdokumenten. Adresslappen sätts på godset. Avsändarens ex ska chauffören skriva på, avsändarens ex behåller ni som underlag för att styrka att godset har blivit hämtat. Returfrakt bokas hos DHL på telefon 0771-345 345.

Retur av stomme från övriga länder:

Returfrakten av den gamla stommen ingår i debiterat fraktpris. Alla utrikes returfrakter ska alltid bokas av Nordic Motor Center. Returfrakter utförda på annat vis ersätts inte. För att boka returfrakt från utlandet vänligen kontakta vår transportavdelning på e-mail transport@nordicmotorcenter.se så bokar Nordic Motor Centers transportavdelning returfrakten åt er. Märk ert e-mail med bokning returfrakt och ordernummer för ert köp. Ni finner ordernumret på er orderbekräftelse och er faktura.

 

Hur får jag tillbaka min stomavgift?

När Nordic Motor Center mottagit och godkänt stommen så skapas en kreditfaktura på stomavgiften. När ni erhållit kreditfakturan så ska ni i första hand utnyttja kreditfakturan emot en eventuellt öppen debetfaktura. Har ni ingen öppen debetfaktura att dra av kreditfakturan emot så ska ni maila ert Bankgironummer eller kontonummer inklusive clearing nummer till administration@nordicmotorcenter.se så utbetalas kreditfakturan till er snarast. För utländska kunder så ska ni maila er bankinformation med IBAN och BIC till administration@nordicmotorcenter.se så utbetalas kreditfakturan till er snarast.

 

Vilka leveranssätt kan jag välja?

Nordic Motor Center skickar varor i hela världen med transportören DHL. DHL kör ut godset till dig, till den leveransadress som du uppgett på ditt konto eller i kassan.

 

Kan jag avhämta min beställning hos er?

Du har som kund alltid möjlighet att hämta ut din beställning hos oss helt kostnadsfritt. Välj avhämtning i kassan så debiteras du ingen fraktkostnad.

När din beställning är redo att hämtas meddelas du via mail att varan finns klar att hämta ut.

För att hämta ut din beställning, ta med ditt ordernummer och giltig ID-handling.

 

Vilka betalningsalternativ kan jag välja?

På nordicmotorcenter.se kan du betala med dessa betalsätt:

  • Faktura*
  • Postförskott*
  • Delbetalning**
  • Kortbetalning
  • Förskottsbetalning till Nordic Motor Centers bankkonto

*Gäller enbart svenska företagskunder och privatkunder med svenskt organisationsnummer eller personnummer och folkbokföringsadress i Sverige.

**Gäller enbart svenska privatkunder med svenskt personnummer och folkbokföringsadress i Sverige.

 

Kan jag dela upp min betalning? 

Ja, via Billmate AB kan vi erbjuda dig som svensk privatkund (inte företagskunder eller utländska kunder) möjligheten att delbetala ditt köp med Billmate delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3,6 eller 12 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. Delbetalning administreras av Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Fullständiga avändarvillkor för Billmates Checkout finns att läsa här.

 

Hur lång är garantin?

Vissa av Nordic Motor Centers varor kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivillkor för respektive vara finns på Sajten.

 

Hur reklamerar jag en produkt?

Om du får problem med en produkt från oss ska du alltid göra en reklamation och felanmälan till vår kundsupport på Sajten här. Därefter erhåller du ett svar från vår kundsupport via e-post samma dag under ordinarie öppettider för vidare hantering av ditt ärende. Har du inte köpt produkten direkt av Nordic Motor Center, så ska du först vända dig till företaget som du köpt produkten av.

 

Hur gör jag vid fel vid leverans och transportskador?

Skulle hela eller delar av din beställning vara skadad vid leverans p.g.a. skada vid transport ska detta meddelas till vår transportavdelning på e-mail transport@nordicmotorcenter.se. Ange ditt ordernummer för att förenkla hanteringen av ärendet.

 

Hittade du inte svaret på din fråga?

Om du inte hittade svaret på din fråga så vänligen kontakta vår kundservice.

KONTAKTA OSS FÖR DIN OFFERT IDAG

KLICKA HÄR

Följ vårt nyhetsbrev

Fyll i dina uppgifter och få tips och inspiration om allt som rör din motor.